بیان

ساخت وبلاگ

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، هشتمین نمایشگاه صنعت گردشگری اصفهان به همراه صنایع دستی منتخب با حضور ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی از استان‌های اصفهان، تهران، یزد، مازندران، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان و نمایندگی سفارت‌های تایلند، مالزی، الجزایر، اندونزی و فنلاند در قالب سه هزار مترمربع فضای مفید نمایشگاهی افتتاح شد.

در این نمایشگاه  در زمینه‌هایی همچون خطوط هوایی، آژانس‌ها، هتل‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و مؤسسات آموزشی فعالیت دارند.

سالن سوم نمایشگاه نیز به سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و مازندران اختصاص یافته که به ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌ها، اهداف و خدمات خود می‌پردازند.

همچنین فعالان رشته‌های صنایع‌دستی مانند نمدمالی، زری‌بافی، ملیله سازی، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، میناکاری، قلمکاری و سفال نیز در این نمایشگاه حضور  دارند و در بخشی از سالن سوم به عرضه آثار هنری خود می‌پردازند.

به گزارش مهر، هشتمین نمایشگاه صنعت گردشگری اصفهان به همراه صنایع دستی منتخب تا ۳۱ اردیبهشت در محل دایمی برپایی نمایشگاه‌های اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 124 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:40

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر از ۲۴ شهرستان استان تنها ۲ شهرستان دارای اداره میراث فرهنگی هستند و در این راستا در ۱۲ شهرستان استان ادارات میراث فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم، فریدون الهیاری چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران با اعلام تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی اردستان به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با بیان اینکه توسعه ساختاری سازمان میراث فرهنگی در سطح استان از اولویت‌های سال جاری این سازمان است، اظهار داشت: در حال حاضر از 24 شهرستان استان تنها 2 شهرستان دارای اداره میراث فرهنگی هستند و در این راستا در 12 شهرستان استان ادارات میراث فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایندگی میراث فرهنگی اردستان  به اداره ارتقاء پیدا کرد، افزود: به لحاظ تشکیلاتی سعی خواهیم کرد ادارات شهرستان‌ها را از نظر بدنه و نیروهای کارشناسی توانمند کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان واگذاری ابنیه تاریخی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری را از دیگر اولویت‌های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این مکان‌های تاریخی در سطح استان شناسایی شده و با توجه به مالکیت در اولویت جذب سرمایه‌گذار قرار دارند.

اللهیاری با بیان اینکه 4 مهرماه سال جاری در اصفهان میزبان شورای جهانی صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: این اتفاق بعد از ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی یکی از مهمترین رویدادهایی است که در عرصه بین المللی در حوزه صنایع دستی اصفهان رخ می‌دهد.

وی ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های سنتی را از دیگر برنامه‌های سال جاری میراث فرهنگی استان اصفهان اعلام کرد و گفت: شهرستان اردستان با توجه به دارا بودن آثار تاریخی ملموس و ناملموس، همچنین صنایع دستی ممتاز، وجود طبیعی چهار فصل و همچنین خانه‌های تاریخی شرایط خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران و جذب گردشگر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به راه‌اندازی پایگاه ملی بافت تاریخی زواره اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا برای بافت تاریخی مهاباد هم یک پایگاه استانی راه‌اندازی کنیم.

اللهیاری به وجود 20 هزار ابنیه فرهنگی و تاریخی در سطح استان اشاره کرد و افزود: تلاشمان این است تا وضعیت استحکام‌بخشی این ابنیه را بهبود بخشیم.

به گزارش تسنیم، شهرستان اردستان با بیش از 4هزار اثر تاریخی، دارای  68اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 بافت تاریخی زواره ومهاباد و بیش از 80 محوطه باستانی دارای قابلیت ثبت آثار ملی است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:10

بانک مسکن همگام با سایر بخش‌ها با تأکید بر اجرایی نمودن شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل، و در جهت همسويي و هم راستايي محصولات بانكبا خواسته هاي مشتري اقدام به تدوین و اجرای طرح‌هایی برای رونق ساخت‌وساز و ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان کرده است. در این راستا، مسئولان بانک مسکن استان اصفهان در نشستی تخصصی با اعضای انجمن صنفی انبوه‌سازان و فعالان بخش مسکن استان اصفهان به شرح این طرح‌ها و مزایای آن پرداختند.

به گزارش رویش نیوز مهدی بلوچی، مدیر امور شعب بانک مسکن استان اصفهان در ابتدای این نشست گفت : بانک مسکن با تعهد به ارزش های انقلاب و آرمان های ملی،رهنمودهای ده گانه مقام معظم رهبری(مدظله) را معیار و خط کش « اقدام وعمل» خود قرار داده و سیاستها و برنامه های راهبردی خود را  درمسیر تقویت سیاستهای اصلی اقتصادمقاومتی، هم راستا نموده و با خوشنامی و اخذ اعتماد و پشتوانه مردمی و با اتکاء به نیروی انسانی متخصص و متعهد در تقویت زیرساخت های توسعه ای-تخصصی با جدیت قدم بر میدارد.

بلوچی در ادامه به ایفای نقش موثر بانک ها ومسسات مالی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : ایفای صحیح این نقش باعث رشد اقتصادی، اشتغال زایی، ارتقای وضع اقتصادی و معیشتی مردم شده و سهم قابل توجه و چشمگیری در مقاوم سازی خانوارها در مقابل تکانه های اقتصادی و کاهش تورم عمومی دارد و نقش خطير بانک مسکن به عنوان تنها بانك تخصصي و توسعه ايدر بخش مسكن و ساختمان كشور با ضرورت و لزوم بكارگيري حداكثر ظرفيت ها و توانمندي ها در حوزهتحقق اهداف دولت در خصوص ايجاد زمينه خروج از ركود در بخش مسكن و ساختمانهمسو با سياست هاي اقتصاد مقاومتي بیش از پیش پررنگ و تاثیرگذارتر است.

alt

وی اظهار کرد: سال‌هاست که بانک مسکن و انبوه‌سازان با یکدیگر در امر ساخت مسکن همگام بوده‌اند و هرکدام بخشی از این مأموریت را بر عهده داشته اند. وی افزود: این هماهنگی و همکاری حدود 78 سال است که ادامه دارد، هرچند در مقاطعی دچار فراز و فرودهائی نیز بوده است.ایشان اظهار داشتند بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به انبوه سازان وفعالان بخش مسکن سه هدف عمده را دنبال می کند: اول ، اثربخشی براقتصاد وجامعه وهمراستا بودن با سیاستهای دولت خدمتگزار واقتصادمقامتی ، دوم مصرف وهزینه تسهیلات پرداختی در جای خود وبخش مورد نظر وسوم بازگشت به موقع منابع به شبکه بانک . وی بیان نمود که بانک مسکن در پرداخت تسهیلات همواره به صلاحیت فنی وتخصصی ، کشش اعتباری واهلیت متقاضیان توجه خاصی داشته وهمواره سعی نموده است ، که تسهیلات بخش مسکن وساختمان به متقاضیان اهل فن ومتخصص این بخش اعطا گردد.

رتبه دوم استان اصفهان در ارائه تسهیلات مسکن

مدیر امور شعب بانک مسکن اصفهان تأکید کرد: با توجه به شرایط پساتحریم که در کشورمان ایجاد شده، اگر موتور محرکه بخش مسکن به حرکت درآید ، بالغ بر 140 بخش مرتبط نیزفعال خواهدشدکه نتیجه آن اشتغالزایی ورونق اقتصادی خواهد بود. وی با بیان اینکه بانک مسکن طرحهای جدیدی را در بخش مسکن وساختمان ارائه نموده است ، آمادگی کامل بانک را برای همکاری بیشتر در اعطای تسهیلات وارائه خدمات به فعالان بخش مسکن اعلام نمودند. ایشان اشاره داشتند: بعد از استان تهران، بیشترین تسهیلات بخش مسکن و ساختمان توسط بانک مسکن استان اصفهان پرداخت شده و امسال نیز آمادگی داریم تا همکاری خود با انبوه‌سازان وفعالان بخش مسکن را ارتقا بخشیم . وی با اشاره به ارائه راهکارهای 10گانه اقتصادمقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: پس از فرمایشات ایشان در مشهد مقدس، بانک مسکن اقدام به تشکیل کمیته‌ای نمود، که برخی از مواردی که مرتبط با این بانک بود، احصا شود. وی با اشاره به اینکه تنها راه نجات اقتصاد کشوراهتمام واجرایی نمودن  این 10 راهکار است، ادامه داد: ما نیز در پنج سرفصل برای میسر شدن این امر مواردی را مشخص کرده‌ایم که ارائه تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان برای ساخت، دانش‌بنیان کردن تأمین مالی و طرح تضمین معاملات فروش اقساطی، ایجاد حساب امانی ، تشکیل صندوقهای زمین وساختمان و... از جمله طرح‌های بانک مسکن برای رونق ‌بخش ساخت‌وساز و مسکن است.
 بلوچی تأکید کرد: جهت خروج از رکود ایجادشده و رونق بخش مسکن ، در حال حاضر انتظار می رود  که انبوه‌سازان وفعالان بخش مسکن استان دست از احتیاط برداشته و در زمینه ساخت وساز به صورت فعال وارد عرصه گردند ، ما نیز وظیفه داریم که انبوه‌سازان را تأمین مالی نموده که یکی از راه‌های تأمین مالی، طرح تضمین معاملات فروش اقساطی تا سقف 150 میلیون تومان است و ما به انبوه‌سازان اطمینان خاطر می‌دهیم که با آرامش خاطر فعالیت کنند و بانک در این زمینه پرداخت اقساط خریداران را تضمین خواهد نمود. مدیر امور شعب بانک مسکن اصفهان تصریح کرد: درحال حاضر سقف تسهیلات مشارکت پرداختی جهت هرواحد برای انبوه سازان ، به میزان 110 میلیون تومان برای ساخت به روش سنتی، 130 میلیون تومان برای ساخت  به روش صنعتی و 150 میلیون تومان نیز برای ساخت مسکن به‌ روش  فناوری نوین اعطا می گردد.

alt

سهم  بانک مسکن از کل تسهیلات اعطایی در استان

بلوچی همچنین اظهار کرد: سهم بانک مسکن استان اصفهان در سال گذشته حدود 17 درصد از کل  تسهیلات اعطائی در استان بوده است . وی همچنین با تأکید بر نقش بانک مسکن به‌عنوان واسطه میان فروشنده و خریدار اظهار کرد: جای اصلی بانک مسکن نیز همین‌جاست و درواقع وظیفه اصلی بانک تأمین منابع مالی است اما باید روزبه‌روز سازوکارهای روان‌تری را در پیش گیریم. وی همچنین در این جلسه با تأکید بر اینکه تعیین نرخ سود بر عهده بانک مرکزی است، اضافه کرد: ما نیز موافق با کاهش نرخ سود بانکی هستیم اما این کاهش باید منطقی و با در نظر گرفتن سایر مولفه های اقتصادی صورت پذیرد.  در غیر این صورت  شوک بزرگی را به اقتصاد کشورمان وارد خواهد ساخت. وی با اشاره به افزایش قدرت خرید مردم در بخش مسکن نیز اظهار کرد: اقدام برای افزایش قدرت خرید مردم ایده بسیار خوبی است اما باید دید که آیا آنها برای تسهیلات  150 میلیون تومانی مسکن، توان بازپرداخت دارند یا خیر. وی خاطرنشان کرد: در واقع دهک‌های خاصی از جامعه  متقاضی تسهیلات  مسکن می باشند که حتی بازپرداخت این تسهیلات نیز برای آن‌ها مشکل است. وی تأکید کرد: یکی از سیاست‌های دولت این است که مردم از محل پس‌انداز خود خانه‌دار شوند .وطرحهای جدید بانک نیز، تقریبا با رعایت همین سیاست تدوین گردیده اند.

alt

بانک مسکن در ارائه تسهیلات به بهترین نحو عمل کرده است

محسن ربانی، معاون اجرایی امور شعب بانک مسکن اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: بانک مسکن سال‌ها است که وظیفه تأمین مالی بخش مسکن و ساختمان را بر عهده داشته و تاکنون این وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است. وی خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر هرچند دارای ایراداتی بوده است ، اما  تعداد زیادی از اقشار کم درآمد را صاحب ‌خانه کرد. وی گفت: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بانک مسکن نیز به‌عنوان یکی از ابزارهای دولت راهکارهای خاصی نظیر طرح تضمین فروش اقساطی و طرح حساب امانی را ارائه داد. ربانی ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از سازندگان مسکن واحدهایی برای فروش دارند اما مشتری برای آن وجود ندارد ، که بانک مسکن به منظور بالارفتن قدرت خرید متقاضیان واحدهای احداثی بازپرداخت تا سقف 150میلیون تومان از بهای ملک را که بصورت اقساطی از خریدار به فروشنده پرداخت می گردد را با رعایت مقررات وضوابط مربوطه تضمین می نماید ،تا سازندگان واحدهای مسکونی  بتوانند با آرامش خاطر بیشتری اقدام به فروش واحدهای خود کنند و از بازگشت سرمایه نگرانی نداشته باشند.. معاون اجرایی بانک مسکن اصفهان گفت: یکی از دیگر طرح‌های این بانک حساب امانی است که  در راستای پیش‌فروش واحدهای مسکونی  شکل گرفته تا امنیت خاطر لازم و رغبت مردم برای پیش خرید واحدها را افزایش دهد.

alt

 

ایجاد حساب اعتباری برای انبوه‌سازان اصفهانی

احمد تولا، دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح‌های ارائه‌شده توسط بانک مسکن اصفهان، طرح‌های پذیرفته‌شده‌ای است و می‌تواند بخشی از مشکلات ساخت‌وساز را برطرف کند اما مانند دیگر طرح‌ها دارای نقاط ضعفی است که باید در کارگروه‌هایی این نقاط ضعف  برطرف گردد. وی تصریح کرد: برای مثال در هنگام  فروش اقساطی ناشی از سهم الشرکه ، بخشی از تسهیلات بصورت اقساطی به خریدار واگذار میگردد و بخشی از آن بایستی بصورت نقدی توسط سازنده  تسویه گردد که این مسئله مشکلاتی را برای آنان فراهک خواهدکرد، بنابراین ما ترجیح می‌دهیم که اگر تسهیلات  را دریافت می‌کنیم، تا سقفی که قابل‌انتقال به خریدار است را دریافت و مازاد آن را در اختیار نگیریم. وی همچنین از بانک مسکن خواست تا حساب اعتباری برای انبوه‌سازان ایجاد کند تا در مواقع بحرانی بتوانند از این  حساب استفاده کنند. مهدی جعفرپیشه، رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان نیز گفت: حدود 30 درصد مباحث اقتصادی کشور در قالب بخش مسکن آمده و عمده راهکارهای 10 گانه رهبر معظم انقلاب نیز مرتبط با این بخش است. وی با بیان اینکه باید باور کنیم که با بخش مسکن می‌توان به اقتصاد رونق داد، افزود: طبیعتاً یکی از خواسته‌های این بخش این است که هر کس در جای خود باشد ،چراکه در چند سال اخیر بانک‌ها وموسسات مالی رقیب جدی برای مسکن‌سازان شدند نه همراه آن‌ها. وی در این رابطه دو درخواست انبوه‌سازان از بانک مسکن را درک صحیح از موضوع ساخت‌وساز و تسریع در امور پرداخت تسهیلات بیان و تصریح کرد: با شعار امسال رهبر معظم انقلاب نیز انبوه‌سازان اصفهانی هم مرد اقدام و هم مرد عمل هستند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:10

به گزارش رویش نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با صدور حکمی از سوی حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی؛ نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، داریوش وکیلی به‌ عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان منصوب شد.

در حکم حجت‌الاسلام شهیدی خطاب به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان آمده است: نظر به تعهد، شایستگی، تجارب ارزنده و علاقه‌مندی شما به جامعه ایثارگری، جناب‌عالی را به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان منصوب می‌نمایم.

در بخش دیگر این حکم آمده است: بدون شک ایثارگران گران‌قدر و خانواده معظم آنها، پشتوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی، طلایه‌داران عرصه‌های دفاع مقدس و حامیان حاضر در همه صحنه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

در ادامه این حکم تأکید شده است: خدمت به این عزیزان بنا به فرمایش حضرت امام راحل (ره) خدمت به نبی اکرم (ص) بوده و به فرموده مقام معظم رهبری تکریم شهیدان تکریم ایثار و اخلاص است، تکریم دل‌های نورانی و ژوئن‌های لبریز از صفا و نورانیت است.

در حکم انتصاب داریوش وکیلی آمده است: امید است با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر دولت تدبیر و امید و در جهت تعالی مادی و معنوی کشور، با بسیج تمام امکانات و سرمایه‌های سازمان، با رویکردی فرهنگی تلاش مضاعفی را برای خدمت به بهترین بندگان خدا در ابعاد مادی و معنوی، تبیین حق عظیم شهدا و ایثارگران، آکندن عطر شهادت در کل جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن به کار گیرید.

حجت‌الاسلام شهیدی در بخش پایانی این حکم خطاب به داریوش وکیلی بیان داشته است: توفیق جنابعالی را در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه ایزد متعال خواستارم.

به گزارش فارس، پیش از این سردار عبدالله کریمی حارث‌آبادی به‌ عنوان مشاور رئیس بنیاد و سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عهده‌دار مسؤولیت بوده است و به‌ عنوان مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه فعالیت خواهد داد. داریوش وکیلی نیز پیش از این معاون مدیرکل و سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 اصفهان بوده است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:10

عکس/مهدی شریفی پس ازعمل هر دو پا
چهارشنبه ، 29 ارديبهشت 1395 ، 10:54

مهدی شریفی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته عکسی از خود منتشر کرد که نشان می دهد از هر دو پا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

عکس/ ستاره تراکتور پس از عمل هر دو پا

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:34

به گزارش رویش نیوز، محسن کوهکن امروز در گفت‌وگو  با فارس، در رابطه با طرح موضوع انتخاب ریاست مجلس دهم اظهار کرد: هیچ ضرورتی نیست که کار برای انتخاب رئیس مجلس به کدخدا منشی کشیده شود، باید رقابت سالم، برادرانه و بسیار جدی را با رعایت مسائل کشور و منافع ملی و حفظ حریم خطوط قرمز تجربه کنیم. به هر حال به آن سمت و سو رفتن، به ‌نوعی تقسیم مسؤولیت صورت می‌گیرد و این دور از شأن نمایندگان است و مسؤولان مجلس باید کمیسیون‌ها را با رأی همه نمایندگان تعریف کنند.

وی افزود: شواهد و ظواهر امر نشان می‌دهد که لاریجانی و عارف برای تصدی ریاست مجلس جدی هستند و نامزد خواهند شد. که در این مسیر اصول‌گرایان با هر سلیقه به همراه مستقلینی که به نوع خوب اداره مجلس فکر می‌کنند، روی ریاست لاریجانی اجماع دارند.

نماینده منتخب مردم لنجان در مجلس دهم با بیان این که تا این لحظه دو فراکسیون عمده در مجلس تشکیل می‌شود، گفت: تا این لحظه فراکسیون امید با حضور اصلاح‌طلبان و یک فراکسیون فراگیر با معیارهایی که هست اما فعلاً نانوشته‌اند تشکیل شده و کسانی که به حکومت اسلامی و به قدرت حکومت اسلامی در اداره امور، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و مشخصاً نظام ولایت فقیه اعتقاد که  دارند می‌توانند در آن حضور یابند. البته در مورد اقلیت‌های مذهبی شرط اعتقاد به پایبندی ادیان و قانون اساسی لحاظ خواهد شد.

کوهکن با بیان اینکه اکثریت قاطع این فراکسیون فراگیر روی ریاست لاریجانی اجماع دارند، بیان داشت: در یکی دو هفته اخیر اتفاقاتی افتاده برای منتخبین جدید که می‌خواستند به ‌صورت میدانی توانایی‌ها و شرایط نامزدها را بررسی کنند و این برای آن‌ها شرایط فراهم شده است.

وی در ادامه راجع به پرداخت حقوق‌های میلیونی به برخی از مسؤولان بیان داشت: دولت به معنای عام برای گرفتن خدمات از بخش غیردولتی باید ارزش‌گذاری کند و حق و حقوق کارشناسان ارائه کننده خدمات را پرداخت کنند.

نماینده منتخب مردم لنجان در مجلس دهم اضافه کرد: اگر کسی استخدام دولت باشد و عناوینی را تحت عنوان مأموریت، مازاد، کارانه و ... برای وی در نظر گرفته باشند در شرایطی که بخشی از جامعه با مبلغ یارانه زندگی می‌کنند، این پرداخت‌ها نباید صورت بگیرد. این‌ها بی‌توجهی است و نمی‌توانیم نسبت به رفتار و کردار خودمان که باعث می‌شود نظام زیر سؤال برود بی‌تفاوت باشیم. اعتقاد ندارم.

کوهکن با اشاره به اینکه برخی از موارد این فیش‌ها طلب ماه‌های قبل است که حتی برخی در کارهای خیر خم از آن بهره می‌برند، بیان داشت: استثنائاتی در مورد فیش‌های حقوقی وجود دارد اما اصل قضیه به قوت خود باقی است و چنین موارد باید بررسی و با متخلفان برخورد شود.

وی ادامه داد: اطلاعات قانونی بنده تا این لحظه حکم می‌کند که این پرداخت‌ها قانونی نبوده، چه در چارچوب نظام و چه در فرمول‌هایی که شرکت‌های دولتی دارند.

عضو اسبق هیأت رئیسه مجلس در رابطه با پروژه اصلاح‌طلبان برای عبور از روحانی نیز تصریح کرد: آنچه مسلم است در دولت روحانی پست‌های کلیدی  فراوان و نزدیک به هم در دست اصلاح‌طلبان و بخشی هم در اختیار کارگزاران قرار دارد.

کوهکن افزود: قطعاً در تصمیم‌گیری مردم، برای انتخاب رئیس‌جمهور بعد، عملکرد آن‌ها و نتایج فعالیت‌ها تعیین کننده است. این‌ها از قبل می‌گفتند و ما هم  می‌گفتیم که اصلاح‌طلبان و به ‌ویژه لایه‌های تند آن‌ها حمایت از روحانی را به‌عنوان ورود و برنامه‌ریزی زیر سایه این دولت برای ماندگاری و فتح سنگرهای بعدی می‌دانند نه اینکه پشت سر وی باشند.

وی با طرح این مسأله که چرا نگاه‌هایی که تا قبل از این در جلسات خصوصی مطرح کرده‌اند، الان و یک سال مانده به انتخابات 96 به رسانه‌ها کشیده شده، تشریح کرد: قبل از آنکه آرا و افکار عمومی شکل بگیرد در رابطه با عدم حل مشکلات اقتصادی و یا رکودی که وجود دارد، این افراد می‌خواهند خود را به ‌نوعی تبری بدهند و کنار بکشند؛ طرف دیگر قضیه هم سوابق امر نشان داده است که یک لطف و محبتی آن‌ها در انتخابات 92 به جناب آقای روحانی کردند و وی هم خیلی خوب مزد آن‌ها را داده است.

نماینده منتخب مردم لنجان در مجلس دهم در ادامه بیان داشت: تجربه نشان می‌دهد که روحانی در امتیازدهی به اصلاح‌طلبان سابقه خوبی دارد، اگر چنانچه با این‌گونه فشارها وی را مجبور کنند که این امتیازدهی‌ها را ادامه بدهد و بر اوضاع مسلط شوند، آن را راهی برای جایگزینی نیروی بعدی و عبور از وی می‌دانند.

کوهکن این اقدام اصلاحات را اشتباه بزرگی دانست و تأکید کرد: این اشتباه را هر دو جریان انجام داده‌اند، این که اگر کسی در مسؤولیتی که دارد احساس کند وظایف خود را به‌خوبی انجام داده و چنین فکر می‌کند که حتماً می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی هم باشد، اشتباه است و متأسفانه در این موضوع توجه به توانمندی افراد نداریم.

وی در پایان اظهار داشت: نظامی حزبی اجرایی یکی از محاسنش این است که حزب اعتماد مردم را به خودش جلب می‌کند و مردم به گزینه‌ای که حزب معرفی کرده ایمان دارند و به این گزینه رأی می‌دهند. بی‌توجهی به این ساختار یکی از عارضه‌ها و مشکلات عمده است که باید رفع شود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:34

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله حسین مظاهری، در پیامی به اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلّی با اشاره به برگزار این جشنواره اظهار کرد: خداوند بزرگ را از صمیم جان سپاس و شکر می‌گزاریم که ششمین دوره جشنواره تحقیقات و پژوهش‌های طلاب عزیز جوان در حوزه علمیه اصفهان -که مزین به نام نامی علّامه عالی‌مقام و شخصیت عظیم‌القدر عالَم اسلام حضرت علّامه حلّی «قدس‌سره‌الشریف» است- برگزار می‌شود و ما شاهد تلاش‌ها و کوشش‌های سرمایه‌های آینده‌ساز این حوزه کهن -که باید به‌صورت مستمر و تعمیق یافته، گسترش و ادامه یابد- هستیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه این پیام نکاتی را خطاب به طلاب جوان مطرح کرد و افزود: در انجام تحقیقات و پژوهش‌های دینی همانند سایر مطالعات و تحقیقات علمی، اصول و ضوابطی معیّن وجود دارد که اگر محقّق بخواهد، پژوهش خود را به سر منزلِ اقبال و قبول برساند، ناگزیر باید در چارچوب این معیارها و اصول، حرکت کند. از جمله اهمّ این معیارها آن است که نمی‌توان درباره موضوعی علمی، سخن قابل توجّه گفت بدون آنکه در آن موضوع، به میزان لازم، مطالعه و بررسی و تتبّع و تدقیق کرد.

آیت‌الله مظاهری در ادامه بیان کرد: حرف‌هایی که از سر حس بی‌نیازی از مطالعه و کنکاش علمی زده می‌شود اگر در وهلۀ اول هم سر و صدای ظاهری و رونقی پیدا کند، امّا در نظر اهل علم و دانش، قدر و منزلتی نخواهد یافت و به زودی افول خواهد کرد و در عرصه و گردونۀ دانش و علم باقی نخواهد ماند. طلاب جوان و عزیزی که عزم خود را برای ورود در ساحت تحقیقات و پژوهش‌های دینی جزم کرده‌اند، باید پیش از هر چیز خود را برای یک مجاهدت بزرگ علمی آماده سازند و بی‌وقفه بر زاد و توشۀ دانش خود بیفزایند.

وی با اشاره به افت برخی از شیوه‌های رایج و سنت‌های مقبول حوزوی، تصریح کرد: برخی از این شیوه‌ها نظیر پیش مطالعۀ دروس، نظم درسی و حضور مستمر در درس و بحث، مطالعۀ عمیق متون و شروح مفید و علمی، مباحثه و تقریرنویسی و جایگزینی اموری سطحی مثل درس‌های نواری، بی‌نظمی درسی، حضور گاه‌گاهی و بی‌انگیزه در درس و بحث، خلاصه‌خوانی دروس برای خلاصی از امتحان، مراجعه به شروح بی‌مایه و غیرعلمی و امثال این کارهای بی‌پایه، بی‌تردید، آیندۀ علمی حوزه‌ها را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خطاب به طلاب جوان تأکید کرد: هیچ‌گاه باور نکنید که از چنین فضایی، که چراغ درس خواندن به معنای حقیقی کلمه و جهاد علمی، بی‌فروغ یا کم‌فروغ باشد، انوار درخشانی همانند حضرات ثقه‌الاسلام کلینی و شیخ مفید و سیّد مرتضی و شیخ طوسی و علّامه حلّی و شهیدین و صاحب جواهر و صاحب ریاض و شیخ انصاری و آخوند خراسانی و صاحب عروه و محقّق حائری و محقّق بروجردی و امام خمین(ره) بدرخشند.

آیت‌الله مظاهری در این پیام گفت: عمر ما کهنسالان، رو به پایان است، امید آینده حوزه‌های علمیه تشیع شمایید. الله الله در مجاهدت بی‌وقفه علمی، الله الله در استفاده درست از فرصت طلاییِ جوانی و تلاش بی‌پایان برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی. آری، فرصت جوانی را حقیقتاً مغتنم بشمارید و از درس  و بحث و مطالعه و تحقیق جدا نشوید تا به امید خداوند برای آیندۀ حوزه و کشور و اسلام و مسلمین مفید باشید.

وی با تأکید بر اینکه در انجام تحقیقات و پژوهش‌ها، بدون شک باید اولویت اول به امور و موضوعاتی تعلّق گیرد که کاربرد آن‌ها در جامعه و صحنۀ عمل انسان‌ها، بیشتر است، اضافه کرد: موضوعاتی که صرفاً بحث‌های علمی و نظری طولانی را به خود اختصاص می‌دهد، هرچند برای ورزیدگی ذهنی و فکری، سودمند است، امّا به‌طور جدی باید توجّه داشته باشیم که رسالت ما در حوزه‌های علمیّه، یک مسئولیت خطیر و سنگین در تبیین هرچه بهتر دین و معارف دینی برای انسان‌ها و روشن ساختن ابعاد مختلف و متکثر و متنوّع دین و دین‌داری و شیرین ساختن تدیّن و التزام به اصول و ارزش‌های دینی در ذائقۀ بشریت، خصوصاً نسل حق‌طلب و تکامل‌خواه جوان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: از این جهت، وظیفۀ ما در میدان عمل و در صحنۀ جامعه، بروز می‌کند و باید تحقیقات و مطالعات و پژوهش‌های ما ضمن آنکه از یک عقبۀ متین علمی برخوردار است، هرچه بیشتر کاربردی و کارآمد برای گشودن گره‌های  نظری و حل مشکلات عملی اجتماع در عرصۀ دین و دین‌داری باشد.

آیت‌الله مظاهری در ادامه این پیام تصریح کرد: از همین رو بود که استاد عظیم‌الشأن ما، امام راحل که یک عالم روشن‌بین بودند در منشور روحانیت تأکید فرمودند که: «حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکّر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس‌العمل مناسب باشند. چه‌بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علمای بزرگوار اسلام از هم‌اکنون باید برای این موضوع فکری کنند».

وی ضمن تشکر از تلاش‌های متصدیان جشنواره، اظهار کرد: این نکته را یادآوری می‌کنم که مناسب است با مطالعه و بررسی، فهرستی از موضوعات مورد نیاز واقعی و هرچه کاربردی‌تر، تنظیم و در اختیار محققان جوان قرار گیرد تا کمکی به آنان در انتخاب درست موضوع شده باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اینکه طلاب جوان باید اخلاق و اخلاص را در همه امور و از جمله در کارهای تحقیقی و پژوهشی به خاطر داشته باشند، خاطر نشان کرد: اخلاق پژوهش و تحقیق باید هرچه بیشتر و هرچه بهتر از سوی حوزویان رعایت شود و التزام به اصول اخلاقی همانند حقیقت‌طلبی، احترام به آراء و نظرات دیگران، پرهیز از انتحال و دستبرد به دستاوردهای علمی دیگران، پرهیز از شتاب‌زدگی، عدم دخالت دادن تعلقات و امیال شخصی در پژوهش و خصوصاً پرهیز از متهم ساختن دیگران به بی‌سوادی، بی‌دینی، کج‌فهمی و نظایر آن، هیچ‌گاه نباید از سوی محققان و پژوهش‌گران خصوصاً طلاب جوان که در ابتدای راه قرار دارند، مورد غفلت واقع شود.

آیت‌الله مظاهری اخلاص را جزئی از اخلاق پژوهش و تحقیق دانست و افزود:  تصحیح انگیزه و نیّت در هر امری، هم موجب باز داشتن ما از لغزش‌ها و کارهای غیراخلاقی و ضد اخلاقی است و هم مایۀ وصول ما به قرب الهی خواهد بود. اخلاص در پژوهش و تحقیق، بدین معناست که تحقیق در خدمت اهداف الهی و ایصال بشر به سعادت و قرب خداوند باشد.

وی خطاب به جوانان تأکید کرد: الله الله فی‌الاخلاق، الله الله فی‌الاخلاص. و بدانید که بی‌تردید در فضایی که چراغ فروزان اخلاق و اخلاص، افول کند، هیچ‌گاه شخصیت‌های برجسته‌ای همچون ابن فهد حلّی و سیّد بن طاووس و سیّد بحرالعلوم و سیّد علی قاضی و علّامۀ طباطبایی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیهم» پدید نخواهند آمد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پایان این پیام بیان داشت: توفیقات همه شما عزیزان را در نیل به‌مراتب عالیۀ علمی و اخلاقی از خداوند رحمان و رحیم مسألت می‌کنم و تلاش‌های شما محققین جوان را به سهم خود ارج می‌نهم و از متصدّیان این جشنواره و مرکز مدیریت حوزۀ علمیّۀ اصفهان و همۀ خدمت‌گزاران به آستان حوزۀ علمیۀ مقدسۀ اصفهان، صمیمانه تقدیر و تشکّر می‌کنم و دعای مستجاب حضرت ولی‌الله‌الأعظم«روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء» را برای شما عزیزان خواستارم.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:34

به گزارش رویش نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سیدمهدی سیدین‌نیا در نشست نقد برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان با بیان اینکه وقت گذاری برای چنین برنامه‌هایی زمان بر است، اظهار کرد: تمام افراد و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید به بحث نکوداشت هفته اصفهان احساس تعلق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هفته نکوداشت اصفهان باید چیدن و برداشت محصول باشد، اضافه کرد: در نظم عمومی شهر در اصفهان شرایط مناسبی نداریم و اگر در برنامه‌ها به این موضوع توجه شود، اصفهان در یک فرایند چندساله در راستای ارتقای نظم عمومی گل سرسبد شهرهای ایران می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با تأکید بر اینکه شرایط اصفهان در بحث آسیب‌های اجتماعی شرایط خوبی نیست، تصریح کرد: رویکرد نخبگانی باید در برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان وجود داشته باشد و اصفهان در حوزه‌های مختلف معماری، هنر، تاریخ، صنعت و بخش‌های دیگر از شهرهای شاخص کشور است.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای سبک معماری است و در هفته نکوداشت اصفهان باید از سبک معماری اصفهان رونمایی شود، ادامه داد: عمق‌بخشی در فعالیت‌ها بسیار مهم است و نباید در سطح بمانیم.

سیدین‌نیا تأکید کرد: هفته نکوداشت اصفهان ظرفیت و فرصت بسیار مهمی در راستای معرفی شاخصه‌ها و داشته‌های اصفهان در حوزه‌های مختلف است و شهرداری و مدیریت شهری باید به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

** لزوم انجام برنامه‌ریزی منسجم برای نکوداشت هفته اصفهان

اصغر آذربایجانی نیز در این نشست اظهار کرد: انسان در دوران جوانی به دنبال جوان‌گرایی و حرکت در مسیر دست‌یابی به توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه ضرورت جامعه ما الگوپذیری است و جوانان باید به این مهم توجه داشته باشند، اضافه کرد: نام‌گذاری تولد حضرت علی‌اکبر(ع) به نام روز جوان از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم رهرو راه ائمه اطهار(ع) قرار بگیریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نقد و بررسی برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان دستور جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر است، تصریح کرد: برنامه‌های خوبی از سوی مسئولان و متولیان امر در راستای نکوداشت هفته اصفهان در سطح شهر اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدای سال هستیم و قرار است که تا پایان سال برنامه‌های متعددی در شهر اجرا شود، ادامه داد: برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان باید در ابعاد شکلی، محتوایی، اجرایی و ساختاری نقد و بررسی شود و نقد و بررسی این برنامه‌ها می‌تواند مسیر راه درست را برای حرکت در راستای اجرای این برنامه‌ها مشخص کند.

آذربایجانی با بیان اینکه برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان مجموعه هدف‌گذاری‌ها است که ما در برنامه اصفهان 1400 نیز به عنوان یک موضوع مهم به آن توجه کرده‌ایم، تأکید کرد: هفته نکوداشت اصفهان از حلقه‌های بسیار مهم است که در برنامه‌ریزی‌ها می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته قرار شد که یک برنامه چندساله برای هفته نکوداشت اصفهان ارائه کنیم، افزود: یکی از سه هدف کلان‌شهری ما در راستای نکوداشت هفته اصفهان احساس تعلق و اعتلای هویت شهری است و همچنین برنامه‌ریزی منسجم با تمام داشته‌های موجود در شهر در راستای نکوداشت هفته اصفهان باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه یک درخواست جدی شورای شهر این است که در حوزه برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان یک قالب برنامه‌ای خوب را ارائه کنیم، گفت: هفته نکوداشت شهر اصفهان است و ظرفیت‌ها و بسترهای خوبی در دستگاه‌های مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان استفاده شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی هفته نکوداشت اصفهان باید تشکیل شود، اظهار کرد: یک سری کارگروه‌های اختصاصی نیز می‌توان در راستای بررسی شکلی، محتوایی، اجرایی و ساختاری برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان تشکیل شود و از نظر کارشناسان در حوزه نقد درون‌سازمانی در این کارگروه استفاده شود.

آذربایجانی با اشاره به اینکه امسال حرکت در راستای نکوداشت هفته اصفهان یک حرکت بسیار منسجم بوده و برنامه‌های اجرایی در ای هفته سبب افزایش رضایتمندی شهروندان شد، ادامه داد: کیفیت برنامه‌های اجرایی در نکوداشت هفته اصفهان هر سال باید افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه پیوست رسانه‌ای برنامه‌های بسیار مهم در راستای برگزاری برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان است، تصریح کرد: یک جریان سازی رسانه‌ای در این حوزه صورت گرفت و حضور رسانه‌ای و پیوست رسانه‌ای از نقاط قوت برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: اصفهان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار است و نکوداشت هفته اصفهان فرصت مناسبی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های اصفهان به تمام دنیا است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:53

 استاندار اصفهان از عزم جدی نیروی انتظامی برای مبارزه همه جانبه با ارازل و اوباش با تائید شورای تامین استان اصفهان از ابتدای خرداد‌ماه خبر داد و گفت: از ابتدای خرداد‌ماه این طرح اجرایی می‌شود.

به گزارش رویش نیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، از عزم جدی نیروی انتظامی و حمایت کامل دستگاه‌های قضایی با تائید شورای تأمین استان برای مبارزه جدی و همه جانبه با ارازل و اوباش درجه یک در سطح استان خبرداد و اظهار داشت: از ابتدای خرداد‌ماه این طرح اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف حفظ امنیت اجتماعی، حفاظت از نوامیس مردم و کاهش جرایم اجرا می‌شود، افزود: اجرای طرح با قوت ادامه می‌یابد و در سطح استان مراکزی برای امنیت اخلاقی و توصیه‌های ارشادی ایجاد می‌شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: با توجه به وضعیت آسیب‌های اجتماعی، عزم جدی نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر می‌تواند بسیار موثر و تعیین‌کننده باشد.

وی به بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری‌ها و خیران در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: شهرداری اصفهان بر‌اساس مصوبه موجود در زمینه هزینه‌کرد 10 درصد بودجه فرهنگی این نهاد به امر مبارزه با مواد مخدر در جلسه آتی گزارش دهد.

زرگرپور با اشاره به برگزاری همایش بزرگ خیران به منظور اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در امسال گفت: برنامه این همایش باید متنوع، هدفدار و از پیش تعیین‌شده باشد تا خیران هدف و انگیزه برای مبارزه با مواد مخدر پیدا کند.

وی با اشاره به محتوای برنامه‌های این همایش خاطرنشان کرد: توجیه خیران بسیار مهم است و باید فعالیت‌های زیادی صورت گیرد تا هدف مورد‌نظر تحقق یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در سال 94، رتبه نخست برگزاری جلسات را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: در مجموع کمیته‌های تخصصی میانگین اصفهان، رتبه چهارم بوده است و از نظر کیفیت و کمیت تشکیل جلسات نیز در رتبه سوم قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه با دستور وزیر کشور، اولویت‌های مقابله با عرضه و امور بین‌الملل مشخص شده است، افزود: اولویت‌ها برای هرکدام از کمیته‌ها مشخص شده و کمیته‌ها باید فعالیت‌ها و پروژه‌های خود در زمینه هرکدام از اولویت‌ها در جلسه آتی ارائه کنند.

زرگرپور به گزارش ارائه شده درباره میزان کشفیات در 2 ماهه امسال اشاره و بیان کرد: تا 27 اردیبهشت‌ماه‌، میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است و استان اصفهان از نظر کشف مواد مخدر رتبه چهارم را در کشور دارد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:53

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بحث تملک کارخانه بزرگ ریسباف برای موزه ایجاد موزه بزرگ اصفهان با پیگیری دولت و استانداری به پایان رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مرکز با ۱۵۰۰ شی قابل نمایش باشیم.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم، فریدون الهیاری ظهر امروز در همایش "موزه‎ها و چشم انداز فرهنگی" با بیان این که هفته میراث فرهنگی بستری برای تامل در میراث فرهنگی است اظهار داشت: برجسته ترین امتیاز کشور ایران تمدن و میراث فرهنگی با شکوه این کشور است.

وی با بیان این که بایستی به گذشته و میراث فرهنگی توجه بیشتری داشته‎باشیم، تصریح کرد: انجمن موزه‎دارن، اداره آموزش‎وپرورش و سازمان میراث فرهنگی از ارکان اصلی میراث فرهنگی هستند که انجمن موزه داران یکی از ارکان بسیار ارزشمند و توانمند برای نمایش تمدن و آثار باستانی غنی کشور ایران است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به  آموزش‎وپرورش، رکن دیگر میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیوند میان تشکل مردمی و آموزش‎وپرورش مهم است و این اداره باید تداوم بخش جریان فرهنگی و تمدن ایران اسلامی باشد.

وی با بیان این که همکاران ما در سازمان میراث فرهنگی رکن دیگر میراث فرهنگی را تشکیل می‎دهند، افزود: ما پاسدار میراث فرهنگی اصفهان و ایران هستیم و باید بتوانیم این وظیفه را به بهترین نحو انجام دهیم.

الهیاری با بیان این که این همایش یک همایش ملی است و با مقالاتی که ارائه شده، وجه علمی هم پیدا کرده است، تصریح کرد: در کنار بحث علمی روح فرهنگی این برنامه از روح برجسته‎ای برخوردار است و این همایش‎ها نباید فقط در هفته میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرند بلکه این جریان باید ادامه داشته باشد تا شاهد اقدامات مهم در این زمینه باشیم.

وی با بیان این که مردم را باید با موزه‎ها آشنا کنیم، اظهار داشت: متاسفاته شاهد این هستیم که مردم خودمان کم‎تر با موزه‎ها خو گرفته‎اند و گردشگران بیشتر از موزه‎ها استفاده می‎کنند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به این که امروز در کشور ما موزه‎های مهم و با ثبت جهانی وجود ندارد، اذعان داشت: حتی در اصفهان که کانون میراث فرهنگی ایران است موزه‎ای در شان این شهر نداریم و با وجود پتانسیل و ظرفیت فراوان جایگاه مناسبی برای عرضه این کار نداریم.

وی با بیان این که به هیچ عنوان نمی‎توانیم با موزه‎های بزرگ دنیا رقابت کنیم، افزود: در بحث مدیریت موزه باید تحول بنیادین و نگرشی عمیق داشته باشیم و در موزه‎ها را به مکانی تبدیل کنیم که در کنار برنامه‎های فرهنگی شاهد رویداد‎های اجتماعی باشیم و این در حالی است که موزه‎های ما ویترین اشیا قدیمی شده است.

الهیاری با اشاره به این که در اصفهان زمینه خوبی برای تشکیل یک موزه فراهم نشده است، اظهار داشت: بحث تملک کارخانه بزرگ ریسباف برای موزه ایجاد موزه بزرگ اصفهان با پیگیری دولت و استانداری به پایان رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی و هنری با 1500 شی قابل نمایش باشیم.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:52

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مهدی تاج که روی سایت باشگاه منتشر شده مطالبی را در مورد برگزاری فینال جام حذفی بیان کرده است. متن نامه آذری به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس مهدی تاج

ریاست محترم فدراسیون فوتبال ج.ا.ا

موضوع: فینال جام حذفی

با سلام

احتراما به استحضار می‌رساند؛ با توجه به گزارش مکتوب نماینده اعزامی این باشگاه به ورزشگاه تازه تاسیس "خرمشهر" که به عنوان محل برگزاری مسابقه فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور انتخاب شده است و همچنین با توجه به فضای فعلی حاکم بر فوتبال کشور، به نظر می‌رسد برگزاری مسابقه فینال جام حذفی مابین دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در این شهر و این ورزشگاه، هدف غایی آن فدراسیون محترم و جنابعالی را که همواره در پی حاکم بودن آرامش و جاری بودن سلامت در فوتبال کشور بوده و هستید حاصل نخواهد کرد.

در همین راستا، ذکر مواردی چند جهت تصمیم‌گیری نهایی جنابعالی و همکاران محترمتان خالی از لطف نیست:

1- ورزشگاه فوق نه تنها در حد و  اندازه نام پرآوازه و شان معنوی خرمشهر عزیز نیست، بلکه در حال حاضر و با توجه به بازدید میدانی انجام شده توسط نماینده این باشگاه، آمادگی لازم جهت برگزاری چنین مسابقه مهم و حساسی را ندارد.

2- زمین چمن این ورزشگاه با مشاهده مستقیم نماینده اعزامی این باشگاه، در شرایط حداقلی برگزاری یک مسابقه فوتبال نبوده و از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

3- ورزشگاه فوق در حال حاضر استانداردهای لازم برای برگزاری یک مسابقه معمولی را نیز ندارد چه رسد به برگزاری مسابقه فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور.

4- با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در این منطقه، از جمله اتفاقات حاشیه‌ای در دیدار دو تیم استقلال اهواز- پرسپولیس تهران در ورزشگاه تختی اهواز و مسائل رخ داده در مسابقه هفته آخر لیگ برتر مابین استقلال صنعتی خوزستان با ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه غدیر این شهر، به نظر می‌رسد برگزاری مسابقه حساس فینال جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه تازه تاسیس و امتحان پس نداده خرمشهر، امنیت لازم را تامین نخواهد کرد.

5- هوای گرم و طاقت‌فرسای خرمشهر در این فصل سال ( حدود 50 درجه)، برگزاری یک مسابقه جذاب و در خور نام و شان خرمشهر پرافتخار و فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور را خدشه‌دار خواهد کرد.

علی ایحال، با توجه به جمیع جهات و همچنین موارد ذکر شده بالا و البته موارد جزئی‌تر که خود استحضار دارید و دراین نامه به آنها اشاره‌ای نشد، خواهشمند است در ارتباط با برگزاری مسابقه فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه خرمشهر تجدیدنظر به عمل آورید تا خدای ناکرده شان و مقام شهدای خفته در خاک این منطقه پرافتخار ایران اسلامی دچار خدشه نگردیده و از طرفی فینال حساس و مهم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور مابین ذوب‌آهن اصفهان او استقلال تهران، به خاطره‌ای تلخ در حافظه و تاریخ فوتبال ایران در زمان ریاست جنابعالی تبدیل نگردد.

بدیهی است با توجه به برگزاری فینال حذفی فصل گذشته مابین ذوب‌آهن اصفهان و نفت تهران که با نشست مدیران دو باشگاه همراه بود به نظر می‌رسد که جهت برگزاری مسابقه حذفی فصل جاری مابین ذوب‌آهن اصفهان و اسقتلال تهران نیز بهتر بود جلسه تبادل نظر در این ارتباط شکل می‌گرفت. لذا خواهشمند است دستور فرمائید مسابقه فوق‌الذکر در روز سه‌شنبه مورخ 95/3/11 برگزار گردد.

سعید آذری

مدیرعامل

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:28

وی ادامه داد: بعضی از اشیاء و هدایایی که به رؤسای جمهور در دوره‌های مختلف اعطا شده بود از جمله دوران اصلاحات، باقی مانده است و نتوانسته‌ایم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا آنها را به نمایش بگذاریم ان‌شاءالله شرایطی مهیا شود تا این اتفاق بیفتد.

در ادامه محمد مجابی معاون سازمان محیط زیست نیز به نمایندگی از معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این جمع حاضر شد و گفت: سال گذشته قرار بود استاد فرشچیان تابلویی را برای محیط زیست داشته باشند که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم. خانم ابتکار نیز بسیار علاقه‌مند بود که در این مراسم حضور یابد اما برای رونمایی از لوح جهانی تالاب هامون به زابل سفر کرده است.

مجابی افزود: باید سعی کنیم سیمرغ باشیم همانطور که مرغ‌ها در سفر منطق‌الطیر وقتی به مقصد می‌رسند می‌فهمند که سیمرغ، خودشان بوده‌اند.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور نیز در مراسم رونمایی از دو اثر استاد فرشچیان، اظهار داشت: استاد فرشچیان را همه می‌شناسند. وی به صفات برجسته‌ای مانند انسانی وارسته، استادی سخاوتمند و نقاشی بی‌همتا مشهور است. یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده وی هنرمند متعهد است.

وی ادامه داد: لازم است یادآوری کنم که در حوزه نقد ادبی و هنری هنرمند متعهد بودن به معنای مسئولیت‌ پذیرفتن نسبت به مسائل انسانی و اجتماعی است.

معاون صنایع دستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از 5 خرداد تا 10 خرداد در محل مصلی تهران نیز خبر داد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:28

قطعی برق ناگهانی در برخی نقاط اصفهان
شنبه ، 25 ارديبهشت 1395 ، 22:29

به گزارش رویش نیوز، اکنون نزدیک دوساعت است که برخی محلات خیابان ابن سینا اصفهان با قطعی برق مواجه است و این درحالی است که اپراتورهای شماره ۱۲۱ ایجاد مشکل در شبکه را علت این اتفاق ذکر کرده و زمان مشخصی را برای رفع مشکل ذکر نمیکنند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:28

استان اصفهانپایان فصل کابوس‌وار سپاهانمظلومی: دنبال زمین زدن استقلال نخواهم بودزاغی‌نژاد: امروز تیم جوانان و امید سپاهان در زمین بازی کردرویكردنوینی درشهرداری اصفهان آغاز شده است

رویش نیوز، اولین سايت خبري تحليلي اصفهان http://rooyeshnews.com/esfahan.html Sat, 14 May 2016 00:39:03 +0000 Joomla! 1.5 - Open Source Content Management fa-ir http://rooyeshnews.com/esfahan/sport/105363-3950224163328.html  

سرمربی تیم سپاهان گفت: فصل کابوس‌وار سپاهان در حالی به پایان رسید و متاسفم در زمانی رقم خورد که من در این تیم مسئولیت داشتم.

به گزارش رویش نیوز به نقل از ایسنا، قاسم زاغی نژاد پس از شکست برابر تیم پدیده اظهار کرد: خیلی متاسفم که فصل کابوس‌وار سپاهان با حضور من به پایان می رسد.

وی افزود: من نمی دانم که چه شد تیم سپاهان در سال جاری به چنین گرفتاری دچار شد اما در بازی امروز ما از 10 بازیکن جوان استفاده کردیم و در واقع تیم جوانان سپاهان را به میدان فرستادیم.

سرمربی تیم سپاهان در خصوص علت وضعیت تیم سپاهان در فصل جاری گفت: سپاهان در این فصل در موقعیت‌های کلیدی‌اش بازیکنان خود را از دست داد و در واقع نتوانست از تمام ظرفیت تیمی‌اش استفاده کند.

وی تاکید کرد: ما در شرایطی از جوان‌های خود استفاده کردیم که نه کمکی به آن‌ها کرده بودیم و آن‌ها در شرایط روحی روانی بودند که به ما کمک کنند اما از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی از بازیکنان جوان تیم سپاهان راضی هستم.

زاغی نژاد در خصوص قهرمانی استقلال خوزستان گفت: به استقلال خوزستان و بیشتر از همه به عبداله ویسی تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم چرا که قهرمانی تیم او در این فصل ثابت کرد که لیگ ایران از حالت دو قطبی همیشگی خارج شده است و این دو قطبی فقط به اصفهان مربوط نمی‌شود بلکه دو قطبی فوتبال ایران مرز استانی هم نمی‌شناسد. آنها بدون امکانات چنین قهرمانی را به دست آورده‌اند.

وی به عبداله کرمی به خاطر از دست دادن پدرش تسلیت گفت و ادامه داد: اگر امروز از شهاب گردان استفاده نکردم اصلا بحث فنی وجود نداشت و به اتفاق همکارانم تصمیم گرفتیم که پس از 4 بازی پی در پی که از شهاب استفاده شده بود این بار از رحمان استفاده شود.

]]> اخبار ورزشی Fri, 13 May 2016 16:33:28 +0000 http://rooyeshnews.com/esfahan/sport/105359-3950224163323.html  

سرمربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد آبی‌پوشان به وعده‌ای که در ابتدای فصل داده بودند، عمل کردند.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم، پرویز مظلومی پس از تساوی یک - یک استقلال مقابل صبای قم اظهار داشت: این بازی نفسگیر بود. تیم حریف استرسی نداشت و راحت بازی می‌کرد. خدا را هزار مرتبه شکر که به قولی که اول فصل داده بودیم، عمل کردیم.

صبا جوانمردانه بازی کرد
وی در ادامه افزود: صبا در بازی امروز بازی جوانمردانه را انجام داد. ما روی غافلگیری گل خوردیم. متأسفانه این اشتباهات گریبانگیرمان شده است.

استقلال برای فتح جام حذفی آماده می‌شود
مظلومی با بیان اینکه به بازی بازگشتیم، افزود: استقلال برای فتح جام حذفی آماده می‌شود و هر چه در توان‌مان باشد برای این بازی خواهیم گذاشت.

باید با قدرت در جام حذفی حضور یابیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد وضعیت تیمش برای فصل آینده گفت: ما باید با قدرت در جام حذفی حضور یابیم. ما در این فصل مهره‌هایی چون روزبه چشمی را از دست دادیم. مهره‌‌هایی دیگری نیز از دست دادیم که جای آنها باید پر شود.

تحسین‌برانگیز است که با این بازیکنان جوان سهمیه گرفتیم
وی درباره استفاده از بازیکنان جوان گفت: هدف ما استفاده از بازیکنان جوان است و خوشبختانه امسال در این زمینه موفق بودیم. توقع از استقلال بالاست و همه قهرمانی می‌خواهند، اما استقلال دو فصل است که سهمیه آسیا را کسب نکرده است. تحسین‌برانگیز است که با این بازیکنان جوان سهمیه گرفتیم. دست بازیکنان را به خاطر این موضوع می‌بوسم. قهرمانی استقلال خوزستان را به این تیم و ویسی تبریک می‌گویم. خوشحالم که با قهرمان نشدن ما حداقل استقلال خوزستان قهرمان شد.

چه باشیم و چه نباشیم استقلالی می‌مانیم و دنبال این نیستیم که تیم زمین بخورد
وی درمورد اینکه هیئت مدیره باشگاه استقلال در جلسه هفته گذشته حکم داده بودند که مظلومی تنها در بازی برابر صبا روی نیمکت خواهد نشست، گفت: چه باشم و چه نباشم به عشق استقلال به این تیم آمدم. من در شرایطی که زمان اندکی داشتم، استقلال را تحویل گرفتم. باز هم می‌گویم چه باشیم و چه نباشیم استقلالی می‌مانیم و دنبال این نیستیم که استقلال زمین بخورد. هر تصمیمی بگیرند، تابع هیئت مدیره خواهیم بود. ما تلاش خود را کردیم و توقعات از تیم بالا رفت. شاید اگر یک نفر در ایران بدشانس باشد، آن یک نفر من باشم.

با دست خالی به مصاف حریفان رفتیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: ما امسال برای بازیکنانی چون روزبه چشمی جایگزین نداشتیم. با از دست دادن این بازیکن امتیازات زیادی از دست دادیم. بازیکنانی چون خسرو حیدری و عادل شیحی نیز مصدوم شدند. با دست خالی به مصاف حریفان رفتیم و بضاعت استقلال را امروز مشاهده کردید.

]]> اخبار ورزشی Fri, 13 May 2016 16:33:23 +0000 http://rooyeshnews.com/esfahan/sport/105372-3950224163153.html  

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: اتفاقات سپاهان پایان خوبی نداشت و امروز تیم جوانان و امید سپاهان در زمین بود و خود ۱۰ بازیکن اصلی تیم برای دلایل مختلف حضور نداشتند.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم ، قاسم زاغی‌نژاد دقایقی پیش در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل پدیده مشهد اظهار داشت: اتفاقات سپاهان پایان خوبی نداشت و امروز تیم جوانان و امید سپاهان در زمین بود و خود 10 بازیکن اصلی تیم برای دلایل مختلف حضور نداشتند و سپاهان فصل کابوس واری را پشت سر گذاشت.

وی افزود: طبیعی است که در این دیدار نیز در شرایط ایده آل نباشیم و در بسیاری از پست‌های کلیدی ما بازیکنان در شرایط مطلوب نبودند و شب گذشته نیز کرمی پدر خود را از دست که به این بازیکن تسلیت می‌گویم، در شرایطی از جوانان استفاده کردیم که به آن‌ها کمک نکرد و بار سنگینی بر دوش آنان بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که رخ داد نه تنها به جوانان کمک نکرد بلکه آسیب زیادی به تیم رساند و امیدواریم سال آینده سپاهان قدرتمندی را شاهد باشیم.

وی درباره عدم حضور شهاب گردان درون دروازه سپاهان تصریح کرد: بحث فنی نبود و تصمیم کادر فنی بر این شد که با توجه به 4 بازی گذشته رحمان احمدی در این دیدار بازی کند.

زاغی‌نژاد درباره عدم استفاده از بازیکنان جوان در طول فصل بیان کرد: زمانی که بازیکنان بهتری را در اختیار داشته باشید و در پست بازیکنان جوان بازیکنان بزرگی را داشتیم که سبب عدم حضور جوانان باشد.

وی درباره تیم قهرمان گفت: ویسی با این قهرمانی ثابت کرد که فوتبال از حالت 2 قطبی بیرون آمده و باید به این مربی جوان تبریک گفت.

]]> اخبار ورزشی Fri, 13 May 2016 16:31:53 +0000 http://rooyeshnews.com/esfahan/political/105373-3950224124953.html

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 143 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:42

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، هوا که کمی گرم می‌شود، سروکله‌شان بیشتر از هر زمان دیگری در معابر شهری پیدا می‌شود؛ جماعتی که با گردن خمیده، نگاه ملتمسانه و دست‌های دراز شده به‌سوی شهروندان تمنای کمک مالی دارند و انگار عادت کرده‌اند به نان گدایی خوردن! البته بماند که حضور آن‌ها در خیابان‌ها و پیاده‌روهای مرکز و جنوب شهر اصفهان پررنگ‌تر است و انگار آنجا می‌توانند درآمدهای سر به فلک کشیده‌ به جیب بزنند.

در این میان اما انگار کف پیاده‌رو جولانگاهی می‌شود برای آن‌ها و هرازگاهی نگاه رهگذران را با حربه‌های مختلف به‌سوی خود جلب می‌کنند و آن‌ها را قسم می‌دهد.«کمک کنید. شوهرم فوت کرده. پسرم مریضه و پول دوا و درمان ندارم. تو را خدا کمک کنید.» آن‌ها همه‌جا هستند؛ کف پیاده‌روها، سر چهارراه‌ها، روی نیمکت داخل پارک‌ها ... . پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودک چندماهه! معضلی که مرز نمی‌شناسد و حتی پای اتباع خارجی را نیز به اصفهان بازکرده است.

alt

پدیده تکدی گری معضل نا به هنجاری است که امروزه در بسیاری از کلان‌شهرها رو به رشد است. موضوعی که آبستن بسیاری از نا به سامانی‌ها و آسیب‌های اجتماعی است. افراد سالخورده، عاجز، تن‌پرور و راحت‌طلب، ناتوان، فقیر، معتاد، معلول به دلیل اینکه نتوانسته‌اند به جایگاه مطلوبی در بطن جامعه دست پیدا کنند، از روی ناچاری برای بقای خویش به تکدی گری روی آورده و گدایی را پیشه خود می‌کنند.

بیش از ۸۰ درصد متکدیان جزء قشر نیازمند جامعه نیستند و بنا به دلایلی ازجمله تن‌پروری و راحت‌طلبی دست به تکدی گری زده‌اند دراین‌بین اگرچه حضور متکدیان در اصفهان نسبت به برخی از کلان‌شهرهای دیگر چشمگیر نیست اما به گفته مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، آمار جمع‌آوری متکدیان در سال گذشته در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال قبل آن با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است و همواره سعی شده فضای ناامنی برای حضور این افراد در شهر اصفهان فراهم شود.

آن‌گونه که مجتبی کاظمی با مهر مطرح می‌کند «بیش از ۸۰ درصد از این افراد جزء قشر نیازمند جامعه نیستند و بنا به دلایلی ازجمله تن‌پروری و راحت‌طلبی دست به تکدی گری زده‌اند.» دراین‌بین طرح ساماندهی متکدیان موضوعی است که در سال ۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور به کلیه نهادهای ذی‌ربط ابلاغ‌شده است و بر اساس آن کلیه نهادهای مرتبط موظف به ساماندهی وضعیت متکدیان (تحویل و نگهداری، حمایت و آموزش رایگان، تأمین شغل و ایجاد سازوکارهای لازم برای متکدیان بی‌خانمان) هستند.

کمبود اعتبار به نهادهای متولی اجازه نگهداری و توانمندسازی متکدیان را نمی دهد

به همین منظور متکدیان شهر اصفهان نیز بعد از جمع‌آوری به مرکز فضیلت انتقال پیدا می‌کنند تا آنجا موردحمایت قرار گیرند و مطابق با دستورالعمل شورای اداری کشور متناسب با نوع نیازشان از یکتا ۶۰ روز در این مرکز نگهداری و نسبت به توانمندی آن‌ها اقدام می‌شود. باوجوداینکه مرکز فضیلت سالیان سال است که در اصفهان مشغول به فعالیت است اما به نظر می‌رسد که طرح ساماندهی متکدیان در اصفهان با موفقیت چندانی روبه‌رو نبوده و همواره به‌صورت مقطعی اجراشده است.

معمولاً متکدیانی که جمع‌آوری و به مرکز توان مدسازی منتقل می‌شوند پس از چندساعتی و با دادن تعهد رهاشده و دوباره به چرخه تکدی گری وارد می‌شوند

موضوعی که وحید فولادگر، عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با مهر از آن سخن می‌گوید «متأسفانه باوجوداینکه شهرداری اقدام به جمع‌آوری متکدیان می‌کند اما کمبود اعتبار به سایر نهادهای متولی اجازه نگهداری و توانمندسازی آن‌ها را نمی‌دهد و به دلیل اینکه برنامه‌ریزی مدونی برای ساماندهی گدایان و انتقال گدایان خارجی به کشور خویش وجود ندارد دوباره شاهد حضور آن‌ها در چرخه تکدی گری هستیم.»

ابتر ماندن طرح ساماندهی متکدیان موضوعی است که مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز بر آن صحه می‌گذارد. «معمولاً متکدیانی که جمع‌آوری و به مرکز توان مدسازی منتقل می‌شوند پس از چندساعتی و با دادن تعهد رهاشده و دوباره به چرخه تکدی گری وارد می‌شوند.» کاظمی اما دلیل این موضوع را کمبود اعتبار و تسهیلات می‌داند و معتقد است» متأسفانه شهروندان با کمک‌هایی که به افراد متکدیان می‌کنند، موجب افزایش تعداد آن‌ها و فراهم کردن بستری برای بروز جرائم دیگر ازجمله سرقت، سوءاستفاده از کودکان و می‌شوند. این در حالی است که بهترین راه کمک به افراد خیر رجوع به خیریه‌هاست.

alt

دراین‌بین اگرچه به گفته مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، تکدی گری در شهر اصفهان پدیده‌ای روبه رشد نیست و اصفهان برای متکدیان شهری است ناامن اما همین تعداد اندک متکدیان نیز می‌توانند رخسار زیبای شهر اصفهان را که لقب پنج شهر گردشگری دنیا را یدک می‌کشد، مخدوش کند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 149 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

به گزارش رویش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون استان با آیت الله طباطبایی نژاد دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان گفت:برنامه ریزی و فعالیت برای کودکان و نوجوانان یک کار اساسی و حیاتی می باشد و متولی اصلی این موضوع در کشور کانون پرورش فکری است که این نهاد در استان به خوبی برنامه های متنوعی را برای این گروه سنی برگزار می کند.

امام جمعه اصفهان گفت:پایه فکری انسان ها از همان کودکی و نوجوانی نهادینه می شود و روح کودک و نوجوان همانند یک زمین خالی و آماده کشت است که هرچه در آن کاشته شود در آینده برداشت خواهد شد و این موضوع اهمیت کار کانون پرورش فکری را در انجام وظایف خود نشان می دهد.

وی رفتار و گفتار مربیان را در تربیت کودکان و نوجوانان با اهمیت دانست و افزود:تشبه به برتر حالتی است که در انسان ها وجود دارد و این خصلت در کودکان بیشتر به چشم می خورد و به همین دلیل است که آن ها از رفتار مربیان و معلمان خود الگو می گیرند و باید در برخورد با کودکان و نوجوانان به این موضوع مهم توجه ویژه کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد استفاده از ظرفیت های کانون در انتقال آموزه های دینی به فرزندان را مورد تاکید قرار داد و گفت:در مکتب اسلام،اصول تربیتی از ابتدای تولد بیان شده است تا بتوان با رعایت آن ها انسان هایی صالح تربیت کرد و کانون پرورش فکری باتوجه به مخاطبین خود باید موضوعاتی مانند احترام به والدین،مسوولیت پذیری،روحیه کار و تلاش را که همگی از توصیه های دینی می باشد به بچه ها منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در استان،شناخت اولویت در برنامه ها را مهم ارزیابی کرد و افزود:باید برای آموزش مفاهیم دینی اولویت بندی صحیح نمود تا با کار کارشناسی و استفاده از ابزارهای هنری مفاهیم دینی و مذهبی به کودکان آموزش داده شود.

در ابتدای این دیدار عسگری فر مدیر کل کانون ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون گفت:کانون تنها نهادی در کشور است به صورت تخصصی و در تمامی ایام سال برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه دارد که این فعالیت ها در 5 قالب فرهنگی،هنری،ادبی،علمی و اسلامی در 60 مرکز کانون استان توسط مربیان مجرب و آموزش دیده برگزار می شود.

مدیر کل کانون افزود:رهبر معظم انقلاب همیشه نگاه ویژه ای به کانون داشته اند و در سفر استانی ایشان به اصفهان در سال 1380،راه اندازی شانزده مرکز فرهنگی هنری مورد تصویب قرار گرفت.وی ادامه داد:ایشان در فرمایشات خود درباره موضوعاتی از جمله بازی های رایانه ای،کتابخوانی،آموزش فلسفه به کودک و ....نکاتی را عنوان کردند و هم چنین در جلسه ای که با مدیران کانون داشتند کانون پرورش فکری را تنها نهاد حاکمیتی دانستند که به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می کند.

وی با اشاره به حضور 90 هزار عضو فعال کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اظهار کرد:اعتماد خانواده ها به کانون سرمایه عظیمی است که به وسیله آن برنامه ها و فعالیت های متنوعی در تمامی مراکز سطح استان برگزار می گردد و در فصل تابستان نیز استقبال زیادی از کارگاه های کانون می شود.

مدیر کل کانون طرح های قرآنی را یکی از فعالیت های دینی در کانون استان برشمرد و گفت:در سال 94 طرح"قرآن دوست بچه ها" با مشارکت بیش از 2000 عضو نوجوان با محوریت سوره مبارکه لقمان و قصص برگزار شد و هم چنین طرح "تسنیم بهشت" که مربوط به جزء 30 قرآن کریم و ویژه اعضای کودک می باشد نیز در همین سال در مراکز استان به اجرا در آمد که مورد استقبال کودکان قرار گرفته و اعضای علاقه مند با مفاهیم و داستان های جزء آخر قرآن مجید آشنا شدند.

عسگری فر قشرهای مختلف را از مخاطبین کانون دانست و عنوان کرد:مراجعه کنندگان به کانون از خانواده های مختلفی هستند که با شناخت نسبت به برنامه ها و کارگاه های کانون،از این فعالیت ها بهره مند می شوند و این موضوع یکی از ویژگی های مثبت کانون می باشد.

وی در پایان تشریح فعالیت های کانون گفت:واحد سیار روستایی یکی دیگر از فعالیت های کانون است که مربیان کانون با مراجعه به روستاهای محروم ضمن امانت کتاب به اعضا،فعالیت هایی مانند قصه گویی،شعرخوانی،معرفی کتاب،جلسه های روخوانی قرآن و... را برگزار میکنند که به یاری خداوند در تابستان امسال نیز یک واحد سیار روستایی برای شهرستان فریدونشهر راه اندازی خواهد شد.

 

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 121 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

بیش از 500هزار بازدید برای شگفت انگیزترین صحنه جشن اصفهانی ام
پنجشنبه ، 23 ارديبهشت 1395 ، 12:54

شگفت انگیزترین صحنه جشن اصفهانی ام مورد استقبال و بازدید بیش از 500 هزار کاربر فضای مجازی قرار گرفت.‏
به گزارش رویش نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، جشن "اصفهانی ام" با حضور برداران سلوکی و محمد ‏اصفهانی ویژه ایام نکوداشت اصفهان از 5 تا 9 اردیبهشت در پل خواجوی اصفهان میزبان شهروندان بود.‏
این برنامه با استقبال خوبی از سوی شهروندان اصفهانی روبرو شد که بیش از 40 هزار اصفهانی در یک شب اردیبهشتی با خلق ‏صحنه ای شگفت انگیز لحظاتی به یاد ماندنی را رقم زدند.
ویدیوی خلق صحنه شگفت انگیز جشن اصفهانی ام با قرار گرفتن در فضای مجازی با بازدید قابل توجه بیش از نیم میلیون توسط ‏کاربران شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.‏
گفتنی است؛ علاقه مندان برای تماشا و دریافت ویژه ترین ویدیو "اصفهانی ام" می توانند به سایت آپارات سازمان فرهنگی تفریحی به آدرس http://www.aparat.com/s.farhangi مراجعه کنند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 133 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

به گزارش رویش نیوز، شعر دانش‌آموز اصفهانی، محسن سلطانی، که آن را تقدیم به شهدای مازندرانی خان طومان تقدیم نموده است را زیر خواهید خواند:

مازندران مسیر قافله های جنون شده
دل های استوار گیلکیان غرق خون شده

تابوت چند "حسن یوسف" گیلانی آمده
با کاروان "نی سوار بیابانی" آمده

در ابتدای شهر ام وهب تکیه کرده است
غم نیست ؛ روی صورت او دل شکسته است

هی داد می زند همه چیزم فدای تو
اولاد من فدای حرم ؛ کربلای تو

هی داد می زند پسرم نذر زینب است
او از مدافعان حرم ها و مذهب است *

ما پیروانه راه شهیدان زینبیم
از نسل حیدریم و مسلمان زینبیم

ما کابلی ؛ بریری و خان زاده داده ایم
ما تا ابد به پای حرم ایستاده ایم

جمشیدی و رجایی و مشتاقی و امین
بلباسی و کمالی و عطری و دوربین

اینان تمام وارث "سردار خیبر " اند
از نسل فاطمیه و عمار رهبر اند

* اشاره به مادر شهید مشتاقی که هنگام رسیدن خبر شهادت فرزندش همچون زینب استوار ماند …
ش

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:45

به گزارش رویش نیوز، احمدرضا رئیس‌زاده در گفت‌وگو با مهر با اشاره به زمان برداشت گل محمدی از مزارع گل استان اصفهان، اظهار داشت: شهرستان کاشان با دارا بودن یک هزار و ۷۲۹ هکتار سطح زیرکشت، عمده‌ترین و قدیمی‌ترین کانون تولید گل محمدی در سطح استان اصفهان است.

وی بیان داشت: شهرستان‌های شاهین شهر و میمه، نطنز، گلپایگان، فریدن، اردستان، اصفهان و سمیرم نیز بیش از ۳۰۰ هکتار گل محمدی کشت و کار می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: برداشت گل محمدی هر ساله از اواخر فروردین ماه در مناطق کم ارتفاع شروع می‌شود و تا اواسط تیرماه در مناطق مرتفع و کوهستانی ادامه می‌یابد.

وی اعلام کرد: میزان برداشت گل محمدی از هر هکتار از سال چهارم به بعد از کاشت در شرایط مساعد سه تا پنج تن در هکتار است.

رئیس‌زاده اعلام کرد: سرمای دیر رس بهاره، مدیریت نامناسب هرس، تغذیه و آبیاری از عوامل کاهنده میزان برداشت محصول گل محمدی است.

وی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در استان اصفهان بالغ بر دو هزار و ۱۸ هکتار بوده است که پیش بینی می‌شود از این سطح، چهار هزار و ۵۷۹ تن گل تر برداشت شود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:45

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی باحضور درجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بااشاره به معنای خاص وعام انقلاب به بیان شاخص های آن پرداخت.

به گزارش رویش نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی رئیس دفترتبلیغات اسلامی با بیان این که دربرخی کشورها مانند آمریکا رؤسای جمهورشان پس ازانتخاب متعهد وملزم به اجرای تعهدنامه سه ماده ای است که باید نسبت به دادن گزارش درپایان دوره خود اقدام نماید.

وی به سه بند این تعهد اشاره کرد وگفت: حفظ تمامیت ارضی کشور،حفظ امنیت عمومی، سبک زندگی کشور متبوع ازجمله این تعهدات است، حال اینطرف مانسبت به مسئولیتمان درقبال انقلاب چه وظیفه ای داریم وچگونه؟

حجت الاسلام و المسلمین قطبیدرادامه به بیان معنای عام وخاص انقلاب پرداخت و عنوان داشت: انقلابی که الآن مطرح می شود باانقلاب سال 57 متفاوت است، انقلابی که درسال های 42 تا 57 که به سرنگونی رژیم پهلوی منجرشد وبراساس آرمان ها وبه رهبری حضرت امام خمینی(ره)وهمراهی مردم صورت گرفت انقلاب خاص بود وانقلابی که الآن مطرح است که ادامه جریان وکاروان ودرافق پیشرو به منظومه  آن انقلاب است،انقلاب عام است.

ویبه شاخصه های انقلاب اشاره و تصریح کرد: اوّلین شاخصی که با وجود آن می توانیم ادعای تربیت دانش آموزانقلابی داشته باشیم، آرمان خواهی است ودرقدم اوّل باید روحیه آرمان طلبی راباروش های مختلف وتکنیک های مختلف دربچه هازنده نگه داریم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهاندومین شاخص را دین مداری معرفی کرد و اظهار داشت: وقتی آرمان خواهی بادین گره خورد آن وقت منطق پیدامی کند،و آرمان خواهی اگر ازآموزه های وحیانی باشد آن وقت جهت پیداکرده وسازمند است وهرچه تدیّن بچه ها تقویت شود انقلابی تر خواهند بود.

وی حس مسئولیت پذیری واحساس مسئولیت را سومین شاخص بیان کرد و افزود: باید این حس دردانش آموزان تقویت شود وباشعله ورنمودن این حس زمینه های تربیت انقلابی را تقویت کرده ایم، حس مسئولیت نسبت به همکلاسی، معلم وحتی نسبت به غیرمسلمانانی که مورد ظلم واقع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبیشاخص ساده زیستی که روح انقلاب ما ساده زیستی بود به عنوان چهارمین شاخص عنوان کرد و گفت: تلاش علمی وجهاد علمی به عنوان پنجمین شاخص مطرح است وامروزه پیشرفت های غربی ثمره تلاش علمی وجهادعلمی آن هاست وهمین نکته نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده وهست، و آنجایی که بحث دانش بنیان رامطرح می نمایند وبقای انقلاب ورسیدن به تمدن اسلامی را نیازمند کارعلمی می دانند.

وی در ادامه به شاخص ششم اشاره کرد و گفت: تازمانی که دشمن ستیزی باشد انقلاب پایداراست، دشمن دشمن است وفرقی نمی کند چه کسی ودرکجا باشد ممکن است مخفیانه باشد ولازمه این امر بصیرت افزایی است که باید دردانش آموزان انجام پذیرد.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنشاخص هفتم و پایانی را بیان کرد و اظهار داشت: حس آفرینش گری وخلاقیت که امروزه اگر درفن آوری به رتبه خوبی درجهان برسیم بقیه کشورها که بامافاصله دارند نیازمند ماخواهند بود وآفرینش گری صرفاً این نیست که فرداچیز جدیدی ابداع کنیم بلکه نقطه آغازاین امرخلاقیت است که می تواند درکارهای جزئی وکوچک نیز اتفاق بیفتد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:45